Vaktijdschrift Profiel november 2021 | Wendbaar begeleiden in hybride leeromgevingen

In het onderzoeksproject ‘Ruimte voor wendbaar vakmanschap’ is onderzocht hoe studenten in zogenaamde hybride leeromgevingen leren en hoe docenten en werkveld professionals (verder begeleiders genoemd) dit leren begeleiden (Hogeschool Utrecht, z.d.). Door MONIQUE VAN DE LAARSCHOT, ANNE KHALED EN MARCO MAZEREEUW

Tegenwoordig faciliteren veel mbo’s, samen met het werkveld, leerwerkomgevingen waar het leren en werken met elkaar zijn verweven. In het onderzoeksproject ‘Ruimte voor wendbaar vakmanschap’ is onderzocht hoe studenten in zogenaamde hybride leeromgevingen leren en hoe docenten en werkveld[1]professionals (verder begeleiders genoemd) dit leren begeleiden (Hogeschool Utrecht, z.d.).

Door MONIQUE VAN DE LAARSCHOT,  ANNE KHALED EN MARCO MAZEREEUW

Lees hier het hele artikel in een pdf uit de november 2021-editie van Vaktijdschrift Profiel

Dit artikel is tot stand gekomen in het kader van het project ‘Ruimte voor wendbaar vakmanschap’. Over
dit project is eerder gepubliceerd in Profiel 28 (Mazereeuw, Khaled, & Bouwmans, 2019). Dr. Anne Khaled (HU) is samen met lector Beroepsgerichte didactiek en Leven Lang Ontwikkelen dr. Marco Mazereeuw (NHL Stenden) hoofdonderzoeker van het project en Monique van de Laarschot is hbo-docentonderzoeker (HU). 

Voor meer informatie:  anne.khaled@hu.nl, marco.mazereeuw@nhlstenden.com.